Επικαιρότητα

Απαγόρευση των κινητών στα σχολεία και αποτελεσματικότερη μετάδοση της γνώσης κατά τον ΟΗΕ

Γράφει η Ελένη Παπανδρέου, Κοινωνική Λειτουργός

Σύμφωνα με το άρθρο της Lauren Forristal, η εταιρεία Meta ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει ένα νέο εκπαιδευτικό προϊόν Quest, ως προηγμένο αυτόνομο σύστημα εικονικής πραγματικότητας, με σκοπό να τοποθετήσει τα ακουστικά VR ως μια πρώτη συσκευή για διδασκαλία μέσα στις τάξεις.

Το προϊόν αυτό είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο και δεν έχει ακόμη κατονομαστεί, ωστόσο, ο Nick Clegg, πρόεδρος παγκόσμιων υποθέσεων της εταιρείας και πρώην πολιτικός ανέφερε ότι θα περιλαμβάνει εφαρμογές και λειτουργίες ειδικά για την εκπαίδευση, καθώς και τη δυνατότητα διαχείρισης πολλαπλών ακουστικών ταυτόχρονα, χωρίς να χρειάζεται να ενημερώνετε κάθε συσκευή ξεχωριστά.

Μέσα από ανακοίνωση της η Meta, προτρέπει τους χρήστες του Quest να επιβεβαιώσουν την ηλικία τους, ώστε το προϊόν αυτό να μπορεί να προσφέρει σε εφήβους τις κατάλληλες εμπειρίες. Η νέα αυτή πρωτοβουλία θα είναι διαθέσιμη μόνο σε σχολικά πλαίσια με μαθητές από την ηλικία των 13 ετών και άνω.

Παρόλα αυτά δεν έχει γίνει ξεκάθαρο πόσο διαδεδομένη είναι η χρήση της εικονικής πραγματικότητας στα σχολεία, αν και ο πάροχος ClassVR ισχυρίζεται ότι 40.000 αίθουσες διδασκαλίας παγκοσμίως χρησιμοποιούν ήδη τα προϊόντα της.

Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια στη μαζική χρήση. Δεν είναι ξεκάθαρο, για παράδειγμα, εάν το ακουστικό αυτό μπορεί να βοηθήσει απαραίτητα σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον, λαμβάνοντας υπόψη ότι ορισμένες από τις έρευνες σχετικά με τους νέους απαιτούν αρκετό χρόνο. Ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα είναι το κόστος αγοράς των ακουστικών, καθώς το Quest 3, το πιο πρόσφατο ακουστικό, ξεκινά από περίπου 500 δολάρια το ένα. Η Meta έχει ήδη δωρίσει ακουστικά Quest σε 15 πανεπιστήμια στις ΗΠΑ, αλλά δεν είναι σαφές πόσο μακριά θα φτάσει για να επιδοτήσει την ανάπτυξη μακροπρόθεσμα.

Εν αντιθέσει με την άποψη της Meta για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα της γνώσης μέσα στην τάξη μέσα από τα ακουστικά Quest, ο ΟΗΕ υποστηρίζει ότι τα smartphones θα πρέπει να απαγορευτούν στα σχολεία σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να αντιμετωπιστεί η διάσπαση της προσοχής των μαθητών, να ενισχυθεί η μάθηση και να προστατευτούν τα παιδιά από τον διαδικτυακό εκφοβισμό.

Επιπλέον, η UNESCO, ο οργανισμός του ΟΗΕ που είναι υπεύθυνος για την εκπαίδευση, την επιστήμη και τον πολιτισμό, δήλωσε ότι υπάρχουν πολλά επιστημονικά στοιχεία που αποδεικνύουν πως η υπερβολική χρήση κινητών τηλεφώνων συνδέεται με μειωμένες εκπαιδευτικές επιδόσεις και ότι τα υψηλά επίπεδα χρόνου στην οθόνη έχουν επιπτώσεις ακόμα και στη συναισθηματική σταθερότητα των παιδιών.

Μετά την Ιταλία που απαγόρευσε στους μαθητές δημοτικού και γυμνασίου τη χρήση κινητού τηλεφώνου στο σχολείο, τη Βρετανία και την Ολλανδία που μελετούν τον περιορισμό των κινητών, ακολουθεί και η Γερμανία, η οποία λαμβάνει δραστικά μέτρα.

Σύμφωνα με την Ψηφιακή Ένωση Bitkom, το 71% των παιδιών και των νέων μεταξύ 6 και 18 ετών στη Γερμανία διαθέτει smartphone. Αυτό σημαίνει ότι ξοδεύει κατά μέσο όρο 111 λεπτά, δηλαδή σχεδόν δύο ώρες κάθε μέρα. Οι παιδίατροι βλέπουν τις συνέπειες αυτού του γεγονότος καθημερινά, ενώ σύμφωνα με τον Ντάβιντ Μάρτιν, από το Πανεπιστήμιο Witten/Herdecke, οι συνέπειες αυτές αφορούν προβλήματα στη στάση του σώματος,  παχυσαρκία, διαβήτη τύπου 2, αυξημένα επίπεδα ΔΕΠΥ και επιθετικότητας, μειωμένες ικανότητες μάθησης, συγκέντρωσης και γραφής.

 

Πηγές:

https://www.kathimerini.gr/world/562540435/ochi-smartphones-sta-scholeia-zitei-o-oie/ 

www.dw.com/el/έχει-νόημα-η-απαγόρευση-κινητών-στο-σχολείο/a-68409123

https://www.cnn.gr/kosmos/story/409546/dw-sto-trapezi-i-apagorefsi-kiniton-sto-sxoleio 

The post Απαγόρευση των κινητών στα σχολεία και αποτελεσματικότερη μετάδοση της γνώσης κατά τον ΟΗΕ appeared first on CSIi – Cyber Security International Institute.

Πηγή : https://www.csii.gr/