«Ετοιμόπολεμοι» είναι σήμερα χιλιάδες Έλληνες, αλλά και τα καταστήματα, προκειμένου να υποδεχτούν το καταναλωτικό κοινό που αναζητά την ευκαιρία!
Μικροί και μεγάλοι συρρέουν στα καταστήματα, που έχουν προμοτάρει εδώ και ημέρες μεγάλες εκπτώσεις στα προϊόντα τους.
Αν και μέχρι τα μέσα του μήνα ήταν σε ισχύ οι «ενδιάμεσες εκπτώσεις», ωστόσο το ενδιαφέρον παραμένει αμείωτο.
Το ενδιαφέρον των καταναλωτών κεντρίζεται αρχικά από το Διαδίκτυο. Σχεδόν όλα τα φυσικά καταστήματα διαθέτουν ιστότοπους, όπου προμοτάρουν τις χαμηλές τιμές τους, ενώ χιλιάδες είναι και οι προσφορές που έχουν κατακλύσει τα email.
Ωστόσο, υπάρχουν επιχειρηματίες και επιχειρήσεις που θα εκμεταλλευτούν την περίσταση και θα πουλήσουν το προϊόν στην ίδια τιμή με πριν, χαρακτηρίζοντάς το ως… προσφορά!
Αυτές είναι οι τιμές σε 870 είδη πριν από τη Black Friday
Το υπουργείο Οικονομικών πραγματοποίησε έρευνα αγοράς σε περίπου 870 είδη, με αφορμή την «Black Friday» προκειμένου να αποφευχθούν παραπλανητικά φαινόμενα και για να βοηθηθούν οι καταναλωτές στον προγραμματισμό τους.
Το τμήμα Παρατηρητηρίων Τιμών της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή διεξήγαγε έρευνα τιμών σε δείγμα προϊόντων τεχνολογίας. Οι τιμές ελήφθησαν μέσω επιτόπιας έρευνας σε καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών της Αθήνας αλλά και μέσω αποστολής στοιχείων τιμών από τις ίδιες τις εταιρείες εμπορίας.
Οι εν λόγω τιμές είναι αυτές που ίσχυαν την Παρασκευή 16/11/2018 και αφορούν σε περίπου 870 είδη κινητών τηλεφώνων, τηλεοράσεων smart, tablets και φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά τον οδηγό με τα προϊόντα
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας Σταύρος Καφούνης, έκανε λόγο για «έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος από τα νοικοκυριά», ενώ ελπίζει οι ενέργειες αυτές να τονώσουν την αγορά.
«Το πραγματικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η αγορά σήμερα είναι η έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος από τα νοικοκυριά και αν αυτό δεν αντιστραφεί άμεσα, καταναλωτές και επιχειρήσεις θα συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν καθημερινά προβλήματα επιβίωσης», σύμφωνα με τον πρόεδρο Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας.
«Προωθητικές ενέργειες όπως η «Black Friday» και η «Cyber Monday», δεδομένης της τεράστιας προβολής τους από τις μεγάλες κυρίως αλυσίδες του λιανεμπορίου, καλό θα είναι να ακολουθηθούν και από τις μικρότερες εμπορικές επιχειρήσεις ώστε να λάβουν και αυτές μερίδιο από την όποια αύξηση των πωλήσεων που τόσο έχουν ανάγκη. Ευχόμαστε οι ενέργειες αυτές να τονώσουν την αγορά και να αποτελέσουν ημέρες χαράς για εμπόρους και καταναλωτές και όχι μια ακόμη αναιμική παρατεταμένη περίοδο εκπτώσεων», καταλήγει ο κ. Καφούνης.
Μία παράδοση που κρατάει χρόνια στις ΗΠΑ
Μπορεί στην Ελλάδα η Black Friday να μετράει μόλις τέσσερα χρόνια, όμως, αρχικά στις ΗΠΑ και στη συνέχεια σε πολλές χώρες του πλανήτη, η ημέρα των μεγάλων προσφορών «εορτάζεται» εδώ και δεκαετίες.
H Black Friday πραγματοποιείται πάντα Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών και σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου ενόψει των Χριστουγέννων.
Γιατί όμως αυτή «γιορτή» φέρει τον χαρακτηρισμό «black»;
Οι εκδοχές που κυκλοφορούν είναι πολλές, με πιο δημοφιλείς τις ακόλουθες: πρώτον, διότι είναι μία ημέρα που οι επιχειρήσεις από το «κόκκινο», δηλαδή από ζημιές έχουν κέρδη λόγων των υψηλών πωλήσεων.
Σύμφωνα με άλλη εκδοχή, όρος αυτός χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τροχονόμους στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, προκειμένου να περιγράψουν τη φρικτή κίνηση που είχε στους δρόμους εκείνη την ημέρα λόγων των εκπτώσεων και της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου.