Γράφει η Μαριάννα Ζήκου
Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) έχει φέρει μεγάλες αλλαγές στον χώρο εργασίας, ειδικά στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού. Τα τελευταία χρόνια, τα τμήματα Hr σε μεγάλες εταιρείες χρησιμοποιούν αλγορίθμους για να φιλτράρουν βιογραφικά, chatbots για την επικοινωνία με υποψηφίους και συστήματα που οργανώνουν αυτόματα συνεντεύξεις. Για κάποιους η εικόνα ενός μέλλοντος όπου οι άνθρωποι του Hr αντικαθίστανται από μηχανές φαίνεται απειλητική και αναπόφευκτη. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική, καθώς η ΤΝ ενισχύει και αναβαθμίζει το επάγγελμα.
Στην καθημερινή πρακτική, οι αλγόριθμοι και τα chatbots αναλαμβάνουν εργασίες που είναι χρονοβόρες και επαναλαμβανόμενες. Τα chatbots απαντούν σε συχνές ερωτήσεις υποψηφίων, παρέχουν πληροφορίες για τη διαδικασία πρόσληψης, προγραμματίζουν συνεντεύξεις και συλλέγουν βασικά δεδομένα. Ταυτόχρονα, τα συστήματα διαχείρισης (ATS) φιλτράρουν τα βιογραφικά με βάση λέξεις-κλειδιά, προσόντα και εμπειρία. Χωρίς την ΑΙ, ένας Hr manager θα χρειαζόταν ώρες ή ημέρες για να ολοκληρώσει τις ίδιες διαδικασίες. Με την ΑΙ και τα chatbots, ο χρόνος αυτός μειώνεται δραστικά και το τμήμα Hr μπορεί να επικεντρωθεί σε πιο ουσιαστικά θέματα.
Η παρουσία των chatbots στη διαδικασία πρόσληψης αλλάζει επίσης τον τρόπο που οι υποψήφιοι αντιλαμβάνονται την εταιρεία. Η πρώτη αλληλεπίδραση συχνά γίνεται με ένα ψηφιακό εργαλείο, το οποίο προσφέρει άμεσες απαντήσεις και πληροφορίες. Αυτό σημαίνει ότι οι υποψήφιοι παίρνουν γρήγορα μια εικόνα της διαδικασίας, ενώ το Hr εξοικονομεί χρόνο για πιο σύνθετες αξιολογήσεις.
Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να κρίνει ποιοι υποψήφιοι διαθέτουν soft skills (δεξιότητες συμπεριφοράς) που είναι απαραίτητες στην καθημερινή συνεργασία. Αυτή η αξιολόγηση παραμένει αποκλειστικά ανθρώπινη δουλειά. Η ικανότητα να εντοπίζει ο Hr manager την συναισθηματική νοημοσύνη,την ομαδικότητα και συνεργασία, την προσαρμοστικότητα και την ψυχική ανθεκτικότητα των υποψηφίων είναι αυτό που θα καθορίσει ποιοι εργαζόμενοι θα είναι επιτυχημένοι μακροπρόθεσμα.
Γίνεται εμφανές ότι το Hr εξακολουθεί να χρειάζεται ανθρώπινο παράγοντα. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αξιολογήσει προϋπηρεσία ή ακαδημαϊκά προσόντα, αλλά δεν μπορεί να καταλάβει την προσωπικότητα ενός υποψηφίου. Αυτές οι δεξιότητες είναι που κάνουν την διαφορά στην τελική επιλογή. Το Hr αντί να λειτουργεί ως γραμματειακή υποστήριξη της εταιρείας μετατρέπεται σε στρατηγικό συνεργάτη των διοικήσεων που καθορίζει την ανάπτυξη και την επιτυχία των ανθρώπων και των ομάδων.
Συνολικά, η τεχνητή νοημοσύνη και τα chatbots δεν αποτελούν απειλή για το Hr. Αντίθετα, το ενισχύουν απελευθερώνοντας χρόνο και δίνοντας εργαλεία για να επικεντρωθεί εκεί όπου έχει μεγαλύτερη αξία: στον άνθρωπο και στην ανάπτυξη του. Ο Hr του μέλλοντος δεν θα κρίνεται από το πόσο καλά οργανώνει συνεντεύξεις ή καταχωρεί δεδομένα, αλλά από το πόσο αποτελεσματικά μπορεί να εντοπίσει ταλέντα και δεξιότητες και να υποστηρίξει τους ανθρώπους. Η πρόκληση για τους επαγγελματίες είναι να αγκαλιάσουν αυτή την αλλαγή, να συνεργαστούν με την τεχνολογία και να δείξουν ότι η ανθρώπινη διάσταση παραμένει απαραίτητη ακόμα και σε μια εποχή αυτοματισμού.
Πηγές:
- https://www.sap.com/greece/resources/ai-for-hr
- https://ingroup.gr/o-rolos-tis-texnitis-noimosinis-sto-hr-ingroup-gr/
- https://www.randstad.gr/workforce-insights/proselkysi-talentoy/o-rolos-tis-texnitis-noimosynis-sti-diadikasia-proslipsis/
- https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/476845_tehniti-noimosyni-anthropino-dynamiko-20-allazoyn-ta-panta-sta-tmimata-hr#goog_rewarded
The post Hr στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης: η ανθρώπινη διάσταση που δεν αντικαθίσταται appeared first on CSIi – Cyber Security International Institute.
Πηγή : https://www.csii.gr/