Επικαιρότητα

Το Fortress, η ακτοπλοϊκή Attica, η MIG και όλη η αλήθεια για το ομολογιακό που οδηγεί σε νέα «ρότα»

Βελούδινο» χαρακτήρα έχουν οι εξελίξεις, οι οποίες και διαμορφώνουν μια νέα «ρότα» για την ακτοπλοϊκή Attica Group. Θυγατρική κατά 79,38% του επιχειρηματικού ομίλου της MIG, και με την Τράπεζα Πειραιώς να έχει στο χαρτοφυλάκιό της ένα επιπρόσθετο 11,84%. Oι κινήσεις που γίνονται τις τελευταίες μέρες με «φόντο» το μετατρέψιμο σε μετοχές ομολογιακό δάνειο του ισχυρότερου ακτοπλοϊκού σχήματος της χώρας (στο οποίο εντάσσεται πλέον και η Hellenic SeaWays) έχουν προκαλέσει αίσθηση. Δίνοντας μάλιστα λαβή και για λανθασμένες αναγνώσεις, που δεν απηχούν την πραγματικότητα. Διότι όπως προκύπτει από εξακριβωμένες πληροφορίες, όχι μόνο δεν υπάρχουν έριδες, εντάσεις και μονομερείς ενέργειες, αλλά αντιθέτως, ακολουθούνται συναινετικές διαδικασίες ανάμεσα στις δυο πλευρές. Δηλαδή το fund του Fortress από τη μία και την Attica Group μαζί με τη μητρική ΜIG από τη άλλη.

Εδώ και τριάμισι χρόνια το γιγαντιαίο fund με τα περίπου 50 δισ. δολάρια υπό διαχείριση κεφάλαια, έχει ρόλο σημαντικού πιστωτικού πιστωτή στην ακτοπλοϊκή Attica. Από τον περασμένο Μάιο και στο πλαίσιο της επιζητούμενης εκχώρησης του «ασημικού» της MIG, το Fortress ξεκίνησε τη διενέργεια εσωτερικού ελέγχου (due diligence) στην εισηγμένη στο χρηματιστήριο ακτοπλοϊκή εταιρεία. Περί τα τέλη Σεπτεμβρίου το Fund ζήτησε και πήρε παράταση στις αποκλειστικές διαπραγματεύσεις για την εξαγορά της Attica Group, χωρίς όμως να υπάρξει καταληκτικό αποτέλεσμα.

Από πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν περισσότερα, τονίζεται ότι η άνοδος των τιμών του πετρελαίου και η συνεπαγόμενη αύξηση στα λειτουργικά κόστη, τα οποία με τη σειρά τους μπορεί να αναπροσαρμόσουν αντίστοιχα και το προσφερόμενο τίμημα, δεν ήταν η καθοριστική αιτία που δεν ολοκληρώθηκε το deal. Τουλάχιστον σε αυτήν τη φάση και με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Όπως όλα δείχνουν, ο κύριος λόγος που μπήκε «φρένο» αφορά μια σειρά από εσωτερικού χαρακτήρα «συντεταγμένες» τις οποίες ακολουθεί το Fortress.

Η «χρυσή τομή» των… 87 εκατ. ευρώ

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι εξελίξεις με το ομολογιακό συνιστούν ένα είδος «χρυσής τομής». Διότι με βάση τους όρους του ομολογιακού, η μετατροπή του σε μετοχές οδηγεί το Fortress σε ποσοστό ελέγχου του 28,63% της Attica Group. Συμμετοχή μειοψηφική και σαφώς αναποτελεσματική, αφού θα εγκλώβιζε το Fund σε μια τέτοιου είδους θέση. Από την άλλη πλευρά και οι χειρισμοί της μητρικής MIG θα ήταν δυσκολότεροι, σε μια μελλοντική προσπάθεια πώλησης της θυγατρικής της ακτοπλοϊκής. Αφού στην όλη εξίσωση θα έμπαινε και η παράμετρος Fortress.

Πλέον, αυτό που σχεδιάζεται να γίνει είναι να αποπληρωθεί το ανταλλάξιμο ομολογιακό, με την καταβολή 87 εκατ. ευρώ στο Fund. Χωρίς φυσικά να γίνει η μετατροπή σε μετοχές. Σε ότι αφορά τα κεφάλαια που απαιτούνται, αυτά θα αντληθούν από τραπεζικό δανεισμό της Attica Group, βάσει της απόφασης την οποία καλείται να εγκρίνει η γενική συνέλευση της εταιρείας στις 28 Δεκεμβρίου.

Με τις συγκεκριμένες πρωτοβουλίες σηματοδοτείται η ομαλή και συνάμα κερδοφόρα, απεμπλοκή του Fortress από την Attica, ενώ παράλληλα μένει ελεύθερο το πεδίο, για όποιους χειρισμούς επιλέξει να κάνει στο εξής η μητρική ΜIG.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της οποίας, Θανάσης Παπανικολάουμαζί με τον Πρόεδρο, Παναγιώτη Θρουβάλα, έχουν αποκτήσει πλέον μεγαλύτερη άνεση κινήσεων, μετά από το πρόσφατο μεγάλο deal πώλησης του «Υγεία». Από το οποίο η ΜIG πήρε 204,4 εκατ. ευρώ σε μετρητά, ενώ απελευθερώθηκε και από δανειακά βάρη 130 εκατ. ευρώ.

Με τις κεφαλαιακές ροές θα αποπληρωθεί ένα ομολογιακό 115 εκατ. ευρώ στην Πειραιώς, ενώ μέχρι τον Οκτώβριο του 2019 μένει να αποπληρωθεί ένα άλλο ομολογιακό προς το Fortress, με υπολειπόμενη αξία 142,5 εκατ. ευρώ.

Το Fund αγόρασε από τη Eurobank το συγκεκριμένο κοινό και όχι μετατρέψιμο ομολογιακό (περίπου στο 90% της ονομαστικής αξίας του) το οποίο συνοδεύεται από μετοχικά ενέχυρα θυγατρικών της MIG, μεταξύ αυτών και της Attica Group.

Καθώς δεν υπάρχει η πίεση χρόνου για άμεση πώληση της ακτοπλοϊκής, η ΜIG έχει την ευχέρεια να σταθμίσει τις εξελίξεις, ποντάροντας στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας για τη θυγατρικής της. Άλλωστε και όπως όλα δείχνουν, η νέα «ρότα» της Αttica Group εστιάζεται στην αυτόνομη εφαρμογή του επιχειρηματικού της πλάνου και τη λειτουργική ενσωμάτωση της Hellenic SeaWays. Τουλάχιστον επί του παρόντος, δεν φαίνεται να υπάρχει στον ορίζοντα… διαγωνισμός πώλησης, ενώ ανοικτό παραμένει το ενδεχόμενο για το αν και πότε μπορεί να αναζητηθούν, ή και να εμφανιστούν νέοι μνηστήρες.

Πηγές που εκφράζουν τις απόψεις του Fortress, αναφέρουν ότι ο εσωτερικός έλεγχος πιστοποίησε ότι η Αttica είναι μια πολύ καλή εταιρεία σε όλα τα επίπεδα αξιολόγησης. Αφήνουν μάλιστα να εννοηθεί πως υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο για νέο «γύρο» ενδιαφέροντος που μπορεί να εκδηλωθεί μελλοντικά…

Source:mononews
Comments: 0

Your email address will not be published. Required fields are marked with *