Εξειδικεύουν τον προεκλογικό τους αγώνα τα κομματικά επιτελεία του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ στοχεύοντας πλέον συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες που είναι πολυπληθείς και μπορούν να επηρεάσουν σε σημαντικό βαθμό το εκλογικό αποτέλεσμα. Ο Αλέξης Τσίπρας και ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις ομιλίες τους το τελευταίο διάστημα κάνουν ιδιαίτερες αναφορές στα ειδικά κοινά και τις οποίες στην συνέχεια η Κουμουνδούρου και η Πειραιώς τις οπτικοποιούν μέσω των τηλεοπτικών σποτ.
Η στόχευση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια έχει αλλάξει καθώς την πρωτοκαθεδρία είχαν κάποτε οι αγρότες αλλά και οι δημόσιοι υπάλληλοι. Η οικονομική κρίση έφερε σημαντικές ανακατατάξεις και πλέον τα κόμματα δίνουν μεγαλύτερο βάρος σε άλλες κατηγορίες κυρίως σε εκείνη των νέων που παλαιότερα ήταν ιδιαίτερα πολιτικοποιημένοι και τώρα αποστρέφονται πλήρως την πολιτική.
Η μάχη για τους συνταξιούχους
Οι συνταξιούχοι που πλήρωσαν περισσότερο απ’ όλες τις κοινωνικές ομάδες το «μάρμαρο» την οικονομική κρίση φαίνεται να είναι το «μήλον της έριδος» για τον ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ. Άλλωστε οι κυβερνητικές παροχές σε αυτή την κατηγορία στόχευσαν περισσότερο με την λεγόμενη 13ησύνταξη. Αυτός ήταν και ο λόγος που το πρώτο προεκλογικό σποτ της Κουμουνδούρου αφορούσε τη συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα, υπενθυμίζοντας τις περικοπές που έχουν υποστεί οι συνταξιούχοι, αφήνοντας όμως απ’ έξω τις μειώσεις που έγιναν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ.
Το «ψαλίδι» στις συντάξεις επί Αλέξη Τσίπρα έσπευσε να το θυμίσει η Πειραιώς η οποία έσπευσε να δημοσιοποιήσει το δικό της «αντί – σποτ» με στόχο να αποδομήσει τους ισχυρισμούς της Κουμουνδούρου. Μάλιστα ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε αμφισβητήσει τον όρο περί 13ηςσύνταξης που χρησιμοποίησε ο πρωθυπουργός, κάνοντας λόγο για προεκλογικό επίδομα.
Προσέλκυση των νέων
Μεγάλο ερωτηματικό στην εκλογική εξίσωση αποτελεί οι νέοι και κυρίως οι 17αρηδες που θα έχουν για πρώτη φορά δικαίωμα ψήφου. Τα κομματικά επιτελεία προσπαθούν μέσω των socialmedia να τους προσελκύσουν, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας και ο Κυριάκος Μητσοτάκης μέσω των «σέλφι» που τραβούν με νέα παιδιά στις περιοδείες τους ή συνομιλώντας μαζί τους στις καφετέριες προσπαθούν να έρθουν κοντά τους.
Πρόκειται ίσως για το πιο δύσκολο εγχείρημα καθώς απευθύνονται σε μια ιδιαίτερη, ευαίσθητη και κυρίως απρόβλεπτη κατηγορία που έχει γυρίσει την πλάτη της τα τελευταία χρόνια στην πολιτική. Συγκεκριμένα οι 17αρηδες οι οποίοι έχουν γεννηθεί το 2002 και έχουν μεγαλώσει μέσα στην οικονομική κρίση βλέπουν το μέλλον τους αβέβαιο με αρκετούς να σκέφτονται το μέλλον τους στο εξωτερικό ενώ όσοι μένουν στην χώρα φοβούνται πως αργά ή γρήγορά θα αντιμετωπίσουν το φάσμα της ανεργίας.
Η Κουμουνδούρου επέλεξε το δεύτερο τηλεοπτικό της σποτ να απευθύνεται στο συγκεκριμένο ειδικό κοινό, χρησιμοποιώντας συνθήματα και ένα στυλ που είναι οικείο στην γλώσσα που χρησιμοποιεί η νεολαία. Από την άλλη πλευρά ο πρόεδρος της ΝΔ στις τελευταίες ομιλίες του κάνει ιδιαίτερη αναφορά στους νέους καλώντας τους να προσέλθουν στις κάλπες στις 26 Μαΐου.
Μάλιστα ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο κάλεσμα που απευθύνει χρησιμοποιεί ένα γνωστό στοίχο τραγουδιού του Βασίλη Παπακωνσταντίνου: «Φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα». Παράλληλα η Πειραιώς επικοινωνιακά έχει σταθεί αρκετές φορές στο καυτό ζήτημα του «braindrain» με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να υποστηρίζει πως οι νέοι χρειάζονται δουλειές και όχι επιδόματα.
Οι ταξιτζήδες και οι ιδιωτικοί υπάλληλοι
Η παρουσία του Θύμιου Λυμπερόπουλου στην προεκλογική ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στο Αιγάλεω, οι αγκαλιές με τον πρωθυπουργό και η ειδική αναφορά στο πρόσωπο του πρώην «γαλάζιου» συνδικαλιστή, σε συνδυασμό με την προτροπή του Χρήστου Σπίρτζη στον πρόεδρο του ΣΑΤΑ να μετατρέψει τα ταξί σε εκλογικά κέντρα του ΣΥΡΙΖΑ, δείχνει μία ακόμη κοινωνική ομάδα στην οποία διεκδικεί η Κουμουνδούρου «ποντάροντας» ποντάροντας στις εχθρικές σχέσεις που έχει ο πρώην «γαλάζιος» συνδικαλιστής με την Πειραιώς.
Στη ΝΔ φαίνονται διατεθειμένοι δεν παραδώσουν τα όπλα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε πρόσφατα μια από τις μεγαλύτερες «πιάτσες» ταξί που βρίσκεται στο λιμάνι του Πειραιά κατηγορώντας την κυβέρνηση πως διαστρεβλώνει σκόπιμα τις θέσεις της ΝΔ. «Θέλω να μας κρίνετε γι’ αυτά που λέμε κι όχι γι’ αυτά που κάποιοι θέλουν να βάλουν στο στόμα μας, ενώ δεν τα έχουμε πει», είχε τονίσει χαρακτηριστικά.
Παράλληλα η Πειραιώς στοχεύει στους ιδιωτικούς υπαλλήλους μία ακόμη κοινωνική ομάδα η οποία είχε βρεθεί στο στόχαστρο της κρίσης από τα εκατοντάδες λουκέτα που μπήκαν σε επιχειρήσεις και είχαν σαν αποτέλεσμα τις απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων.
«Η ΝΔ είναι το κόμμα όλων των Ελλήνων, ένα βαθιά λαϊκό κόμμα που είναι κοντά σε όλους τους εργαζομένους, είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα» είπε προσθέτοντας πως οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα θα είναι πολλαπλά ωφελημένοι. Είμαστε εδώ να εγγυηθούμε ένα καλύτερο μέλλον για όλους τους Έλληνες», τόνισε ο πρόεδρος της ΝΔ.